Király:
A király a körülötte lévő bármelyik kockára léphet, egy kockás körzetben. Olyan, mint a mi nyugati sakkunkban a király.
Bástya:
Vízszintes illetve függőleges irányba akármennyit léphet, szintén hasonló nevű általunk ismert hagyomásnyos sakkban alkalmazott hasonló nevű bábuhoz köthető.
Futó:
A nyugati sakkban alkalmazott futó lépéseit követi, átlósan akármerre mehet.
Arany tábornok:
Az arany tábornok egy kockát léphet egyenesen vagy hátra, egyet jobbra illetve balra átlósan csak előre léphet két irányba, hátra nem. Minden esetben csak egy kockát léphet.
Ezüst tábornok:
Az ezüst tábornok minden átlós irányba egy kockányit léphet és előre egyet. Mivel az elő nem léptetett ezüst könnyebben vonul vissza, így gyakori, hogy egyet hátrahagynak a tábla távoli részén.
Lovag:
A lovag ugrási képessége úgy lehetséges, hogy a közelében lévő bábu felé lép egyet előre majd egyet átlósan.
A lovag az egyetlen bábu amely elutasítja az útját blokkoló bábukat és így nem blokkolhatja semmi, de viszont a lovag fogságba sem ejthet senkit.
Sokszor a lovagokat is elő nem léptetett állapotban hagyják. Bár mivel a lovag nem képes visszafelé haladni, egy idő után muszáj előléptetni, vagy különben nem képes már tovább mozogni.
Dárdás:
Egy dárdás akármennyit léphet közvetlenül maga elé, de se hátra, sem másfele nem mozoghat.
Sokszor a dárdásokat sem léptetik elő, de ugyanaz a helyzet, mint a lovaggal.
Gyalog:
A gyalog egyet léphet előre, nem vonulhat vissza.
Mivel egy gyalog nem mozoghat hátra, muszáj őt is előléptetni.
A nemzetközi sakkal ellentétben a gyalog itt ugyanúgy 'üt', mint ahogy lép.
Két szabály van arra is, hogy hogyan kell a gyalogokat leszedni, illetve a táblára visszahelyezni. |