A játékos aki elkapja az ellenfele királyát nyeri meg a játékot. Gyakorlatban ez ritkán fordul elő, mivel az egyik játékos általában feladja, mikor a vereség nyílvánvaló.
Mikor egy játékos királya olyan helyzetben van, hogy a következő lépésben elfoghatják, akkor a király sakkban van, és azonnal el kell lépni a királlyal egy olyan helyre ahol biztonságban van, illetve másik bábuval kell blokkolni a támadó útját. Ha ez nem lehetséges, akkor a király sakkmattot kap.
Japánban a sakkra figyelmeztető szó az 'ote!'.
Ha hivatalos amatőr vagy profi meccsen egy játékos hibás lépést tesz, azonnal veszít.
Ha négyszer ugyanolyan helyzet alakul ki ugyanazon játékosok közt, a játék döntetlen lesz. Ha viszont ugyanez úgy fordul elő, hogy az egyik játékos pattot ad a másiknak, akkor a pattot adó játékos győzedelmeskedik.
Egy speciális végkifejlete a játéknak, ha a játékosok királyai a nekik megfelelő promóciós zónákban állnak, és nem tudnak egymással mit kezdeni, akkor pontoznak. Minden bástya és futó 5-5 pontot ér, minden más bábu pedig a királyon kívül 1 pontot ér. Az a játékos akinek 24 pontnál kevesebb értékű bábuja van, az veszít. Ha mindkettőjüknek kevesebb van akkor barátságos meccsen döntetlen, hivatalos meccseken újra kell játszani. |